Eğlenceli Türk Oyunu FingAAH!'ın Geliştiricisi Siis Games ile Özel Tamindir Röportajı

Eğlenceli Türk Oyunu FingAAH!'ın Geliştiricisi Siis Games ile Özel Tamindir Röportajı

Merhaba Tamindir takipçileri. Tamindir olarak ülkemizden çıkan uygulama ve oyun geliştiricileriyle zaman zaman röportajlar yaparak onları desteklemeye ve tanıtmaya çalışıyoruz. Ülkemizde bu alanda faaliyet gösteren çok temsilcimiz olmasa da aralarında bir hayli başarılı yapımlar ortaya çıkaranlar mevcut. Geçtiğimiz günlerde Android ve iOS uygulama marketlerinde oyun severlerin beğenisine sunulan FingAAH! da bu başarılı yapımlara örnek verilebilecek bir mobil oyun. Reflekslerinizi test eden bir beceri oyunu olan FingAAH!'da yüksek heyecan dolu bir oynanış mevcut. Oyunda temel olarak parmaklarınızın arasına bıçak saplamaya çalışıyoruz. Fakat bu işi yaparken parmakların yeri değişiyor. Bu nedenle anlık olarak değişen parmaklara karşı tepki vermemiz gerekiyor. Tek dokunuşla oynayabildiğiniz FingAAH! kısa bir süre içerisinde bağımlılık yapabiliyor.

FingAAH!'ın geliştirici ekibinden Alper ile iletişime geçerek hazırladığımız röportajımızda Siis Games ekibi hakkında sorular sorduk ve Alper ve arkadaşlarının ülkemizdeki yazılım sektörünü nasıl değerlendirdiklerini ve gelecekte ne gibi projelerle karşımıza çıkacaklarını sorduk. İşte sorularımız ve Siis Games ekibinin cevapları:

1- Siis Games ekibini biraz yakından tanıyalım, kaç kişilik bir ekipsiniz ve Siis Games ne zaman kuruldu?
Aha adımız budur dememiz 2014'ü buldu; fakat biz aslında 3-4 yıldan beri birlikte bir şeyler üretmekten keyif alan üyelerden oluşan bir ekibiz. Kadro şuan Alper Özgün Yeşil (tasarımcı), A.Utku Sipahioğlu (yazılımcı), Çağlar Şahin (müzisyen), Burak Köksal (yazılımcı)'dan oluşuyor.
2- Sizi mobil oyunlar geliştirmeye ne gibi etkenler yönlendirdi?
Konami'yi bugünlerde mobile hangi etkenler yönlendirdiyse onlar yönlendirdi! Gerçi bizimki "mobil cihazlar üzerinden oyun oynamaya büyük bir yönelim var, biz de bu pastadan ısıralım hadi" deyip sinek gibi el ovuşturmaktan çok daha naif bir şekilde oldu.
Genelde hikaye tarafından sürüklenen oyunlar üzerinde uğraşmak gibi bir eğilim içersindeyiz. Gelgelelim ekip adına yapacağımız ilk oyunun dev hayaller peşinde koşarken bizi de kendisini de perişan eden bir şey olmasını istemedik. Bazen bizim de gözümüzden kaçabiliyor ama bir şeyi bitirebilmek hakikaten büyük bir adım, biz o adımı atmak istedik. E yaparken ve oynarken keyif alabileceğimiz minik bir oyun için mobilden daha iyi bir mecra yok şuan - hele bir de dokunmatik olmalar filan!
Elbette mobil, zamanın AAA kalitesi diyebileceğimiz oyunları da ağırlıyor zaman zaman - ya da Limbo gibi modern sanat eserleri arz-ı endam edebiliyor. Ama bizce mobile çıkmış olması Limbo'nun tuvalette oynanmaya layık bir oyun olduğu anlamına gelmiyor. Hani onun hakkı sessiz -mümkünse karanlık- bir oda, yeteri büyüklükte bir ekran... Filan filan... Tabi bunlar işin bizcesi hep... Sözün özü sürekli mobil oyun yapmak gibi bir takıntımız yok. Birlikte konsol oyunu da yapmak isteriz, masaüstü oyunu da. Artık içinde bulunduğumuz projeye ne yakışıyorsa.
3- FingAAH! oldukça ilginç bir yapıya sahip olan bir beceri oyunu. Bu ilginç fikir nasıl ortaya çıktı?
Hadi minik oyunlar yapalım, kendimize "çelınç" eylelim, felekten bir antreman çalalım derken karalanan eskizler sırasında çıktı (evet, insan bazen a4 kağıda bakarak da bir şeyler bulabiliyor!) Sonra bir bakmışız minik dediğimiz oyuna cilalar atıyoruz, reklamlar çekip, tanıtım görselleri hazırlıyoruz... Derken sabırlı tipler için gayet bağımlılık yapıcı, minik; fakat yoğun bir şey çıktı ortaya.
Fps olarak geçirdiğimiz ömürde en çok gördüğümüz şey ellerimiz, ona dair (bu kadar pembe kanlı da olsa!) bir şey yapmak iyi geldi hepimize.
4- Siis Games gelecekte neler yapmayı planlıyor? FingAAH!'tan sonra ne tür oyunlar ve uygulamalar bizi bekliyor?

Şuan bir kaç projeyi eşzamanlı olarak ilerletmeye çalışıyoruz. Oyunlardan ilki, kendisini 2016 başında gösterecek olan bir beat'em up/ rogue like kırması olacak.
Çok leziz bir uygulama projemiz de var; fakat malesef ne olduğundan bahsetmek için oldukça erken. Olan biteni takip etmek isteyen arkadaşları web sitemizi ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeye davet ediyoruz(Twitter, Facebook, Instagram ve Yonja!)
http://fingaah.com

http://siisgames.com/

https://facebook.com/siisgames

https://twitter.com/siisgames

https://www.youtube.com/c/Siisgamesofficial

5- Bir Türk mobil oyun geliştirici olarak ülkemizde bilişim sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz? Bir Türk oyun geliştiricinin karşılaştığı zorluklar neler? Neler daha iyi olabilir?
Zor bir ülkede yaşıyoruz. İlk ve en büyük zorluk bu.
Kitle yurt içinden çıkmış oyunlara karşı bir duyarlılığa sahip. Bu güzel bir şey. Ama aynı kitle, sadece bizim oyunla da alakalı olmamak üzere, parayla satılan bir oyun gördüğünde "bize de mi paralı" yorumları atıp; içinde ücretsiz ve reklamlı olduğunu gördüğü oyuna "e bunda reklam var" diye karşı çıkabiliyor. Oyunları üreten insanların bir yandan hayatını sürdürmeye çalıştığını, salt hobiden ibaret çalışmalar olmadığını unutmamalıyız. En son hangi bakkala "e bana da mı paralı?!" diye çıkıştık ki?
Bu duyarlılık başka garip yükümlülüklere de dönüşebiliyor: "E madem Türk oyunu, niye oyun Türkçe değil?!?!!" diye o kadar çok yorum geldi ki, ki oyunumuz Türkçe dil desteğiyle geldi :D
O değil de, bir oyuna da içinde -irrite etmemek için- pembe kan var diye bir yıldız verilmez be abi!(Kanın renginin van dyke kahverengisi olduğunu biz de biliyoruz)
6- Tamindir takipçileriyle paylaşmak istediğiniz özel bir mesajınız var mı?
Tamindir'i sevin, sevdirin.
Arada bizim oyunu da ihmal etmeyin tabii ki! Yayın oyunu, yayın balığı...
Sevgiler.

Siis Games'e röportajımıza katıldıkları için teşekkür ediyoruz ve başarılarının devamını diliyoruz.

Türk Yapımı Mobil Aksiyon RPG Oyunu Revenge'in Geliştiricisi Encom Games ile Özel Tamindir Röportajı

YORUMLAR