BioShock Infinite'in Şiddeti Hikayenin Bir Parçası

BioShock Infinite'in Şiddeti Hikayenin Bir Parçası
Enis Kirazoğlu
Enis Kirazoğlu Oyun
YORUM YAZ

Geçtiğimiz günlerde piyasaya çıkan ve bomba etkisi yaratan BioShock Infinite, senaryosu kadar içerdiği şiddetli sahnelerle de kimi insanın tepkisini çekti. (O "kimi insan"ın oyuncu grubu olmadığını tahmin edebilirsiniz.)

Oyunun baş yapımcısı Ken Levine, geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda bu konuya da değindi.

Şiddetin çok eskilere dayandığını ve hikayenin aktarımı için bir araç olarak kullanıldığını belirten Levine, çocukluğundan bir örnek vererek konuyu pekiştirdi.

Küçükken çok popüler bir çocuk olmadığını dile getiren Levine, insanlarla sosyalleşme konusunda iyi olmadığını bu yüzden de Dungeons & Dragons'a bağlandığını söyledi. O yıllarda, yani 70'lerde, Dungeons & Dragons oynayan çocukların intihar ettiklerine veya mağaralarda kaybolduklarına dair haber yapan basının bunu daha sonra çizgi romanlar ve rock'n'roll müzik için yaptığını belirtti. Eksiki kadar olmasa da aynı muamelenin şu anda oyunlar için de yapıldığına değinen Levine, şiddeti hikaye anlatıcının bir ekipmanı olarak gördüğünü vurguladı.

BioShock Infinite - İnceleme

YORUMLAR