Game Informer, FromSoftware ile Sekiro Üzerine Röportaj Yaptı

Game Informer dergisi, her ay popüler bir oyuna kapağında yer veriyor. Bu da tabii ki bahsi geçen oyunla ilgili olarak yapılan röportaj ve bu bağlamda da ek detayları öğrenecek olmamız anlamına geliyor. Bu ay ise Sekiro: Shadows Die Twice, Game Informer dergisinin kapağını süsleyen oyun oldu. FromSoftware ile yapılan röportaj sırasında ise yeni yeni detaylar ortaya çıktı.

Dark Souls serisi ve Bloodborne ile tanıdığımız FromSoftware, halihazırda Sekiro: Shadows Die Twice üzerinde çalışıyor. PlayStation 4, PC ve Xbox One için geliştirilmekte olan oyun, 22 Mart 2019 tarihinde satışa sunulacak. Oyunda bir samurayın saldırısı sonucu kolundan olan ve ustası kaçırılan Sekiro isimli bir ninjayı yöneteceğiz. Önceki oyunlara göre farklı bir oynanış yapısı ile karşımıza çıkacak olan Sekiro: Shadows Die Twice, bildiğiniz gibi çevrimiçi çoklu-oyuncu desteğine sahip olmayacak. Buna ek olarak karakter ilerleme sistemi de farklılık gösterecek.

Sekiro: Shadows Die Twice oyununda yönettiğimiz karakterin durumundan dolayı sınıf değiştirmemize rağmen, şu an için görünürde senaryonun tamamını kılıç kullanarak tamamlayacağız. Bu durumda da oyunda yeni hareketler ve yeni beceriler açabileceğimiz bir yetenek ağacı olacak. Öldürdüğümüz düşmanlardan deneyim puanları kazanacak ve altın toplayacağız. Günümüzdeki çoğu oyunda da olduğu gibi elde ettiğimiz bu deneyim puanları da yeni seviyelere ulaşmamızı sağlayacak. Belirli eşyaları bularak yetenek ağacını açtıktan sonra da atladığımız seviyeler karşılığında aldığımız yetenek puanlarını da üç kategoriye ayrılmış olan yetenek ağacında kullanarak hem karakterimizi hem de protez kolumuzu geliştirebileceğiz. Bu kategoriler de Samurai Arts, Shinobi Arts ve Prosthetic Arm olarak isimlendirilmişler.

Röportaj sırasında bizleri bir yandan mutlu edecek ama bir yandan da şaşırtacak bir detay daha ortaya çıktı. Bildiğiniz gibi önceki FromSoftware oyunlarında herhangi bir şekilde ölürseniz, o ana kadar topladığınız her şeyi kaybediyordunuz ama Sekiro: Shadows Die Twice oyununda bu sistem tamamıyla ortadan kalkıyor. Bir şekilde ölürseniz, son kayıt noktasından başladığınız zaman veya karakterinizi dirilttiğiniz zaman, topladığınız her şeyi yine yerli yerinde bulacaksınız. Bir diğer deyişle, dolaştığınız yerleri bir daha dolaşmanıza gerek olmayacak ve oyunda vakit kaybetmemiş olacaksınız. Bunun muhtemelen yeni oyuncular düşünülerek yapılmış bir hamle olabileceğini söyleyebiliriz. Hidetaka Miyazaki ise bu konuda, ölümün zararlı bir etkisinin olacağını ama ne amaçla kullanıldığının ifşa edilmeyeceği yönünde bir yorumda bulundu.

Sekiro: Shadows Die Twice oynarken kazandığımız deneyim puanları ile geliştirmeler ve eşya almak için de altın kullanacak olsak da diğer istatistikleri geliştirmek için araştırma yapmamız gerekecek. Mesela oyunun geçtiği dünyanın dört bir yanına saçılmış olan duacı kolyeleri bulunacak. Bu kolyeleri toparlayarak ana karakterimizin sağlık çubuğunu uzatabileceğiz.

Röportajın ilerleyen kısımlarında ise konu, çevrimiçi çoklu-oyuncu desteğine geldi. Bildiğiniz gibi Sekiro: Shadows Die Twice oyununda çoklu-oyuncu desteği olmayacak. Bu, yeni oyunu başta da dile getirdiğimiz gibi stüdyonun önceki oyunlarından ayıran bir özellik ve artık diğer oyuncular sizin oyununuza gelemeyecekler. Bu bir yandan iyi, bir yandan da kötü bir haber gibi görünebilir. Mesela halihazırdaki düşmanlar yetmezmiş gibi bir de diğer oyuncular ile uğraşmak zorunda kalmayacaksınız, ama aynı zamanda da, yardıma ihtiyaç duyduğunuzda bir arkadaşınızı çağırmanız da mümkün olmayacak.

"Peki FromSoftware neden böyle bir tercihte bulundu?" şeklinde bir soruyu pek tabii ki sorabilirsiniz. Pazarlama ve İletişimler Müdürü Yasuhiro Kitao, Game Informer sitesinin bu yönde sorduğu soruya, "Bu ortamları yaratırken, oyuncuların bu haritalarda birbirlerini nasıl etkileyeceklerini, işbirliğini veya bunun bir şeyleri göz önünde bulundurmadık." yorumunda bulundu ve devam etti. "Böylece bu bize, bir kez daha oyuncu deneyimini geliştirmek ve çoklu-oyuncu tabanlı oyun yaratmanın getirdiği sınırlandırmaların yoksunluğu ile fayda sağlama ve hayal gücümüzün serbest hareket etmesine olanak sağladı."

Hal böyle olunca da tabii ki ortaya bir artı daha çıkmış: Oyunu duraklatabilme imkanı. Dark Souls serisi ve Bloodborne oyununun zorlu olmalarının nedenlerinden bir tanesi de çoklu-oyuncu tabanlı oldukları için duraklatmak gibi bir imkanın olmayışıydı. Bu durumda da karakterimizi görünürde güvenli olduğunu düşündüğümüz bir noktada bekletmek, olabilecek en ideal çözüm oluyordu. Tabii ki bu yerin ne kadar güvenli olduğunu ise geri döndüğünüzde karakterimizi ölü bulup bulmadığımız zaman anlayabiliyorduk. Malumunuz gerek oyunlardaki yaratıklar, gerekse de oyunumuza gelecek gerçek oyuncular karakterimizi bir anda bulup da öldürebiliyorlardı ve buna engel olacak alternatif bir seçeneğimiz yoktu. Neyse ki Sekiro: Shadows Die Twice oyununda bunu dert etmemize gerek kalmayacak; çünkü ilk defa bir FromSoftware oyununda duraklatma yapabilmek gibi bir imkanımız olacak. Bir diğer deyişle, artık oyun seansımızın kesintiye uğramasına neden olacak herhangi bir şey baş gösterdiğinde, aklımız oyunda kalmayacak. Bu belki de Sekiro: Shadows Die Twice ile ilgili en sevdiğimiz özelliklerden bir tanesi olacak.

YORUMLAR