Sahibinden 4,8 Milyar Dolara İngilizlere Satılabilir

sahibinden marks mann

Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden bir tanesi olan Sahibinden.com için inanılmaz bir iddia ortaya atıldı. İngiliz Marks & Mann şirketinin milyonlarca kullanıcısı olan internet sitesine 4,8 milyar dolar teklif ettiği dile getirildi.

Türkiye Gazetesi’nden Ömer Temür’in haberine göre, yaklaşık 100 yıldır emlak sektöründe olan ve dünyanın en büyükleri arasında gösterilen İngiliz merkezli Marks & Mann, Sahibinden.com’u satın almak için harekete geçti. Bir süredir Sahibinden ve Marks & Mann arasında görüşmelerin devam ettiği aktarılırken, Marks & Mann’in teklifini 4,8 milyar dolara kadar yükselttiği belirtildi.

Ülkemizin ilk emlak sitelerinden biri olan Sahibinden.com, 2000 yılında hizmet vermeye başlamıştı. Gayrimenkul ilanlarının yanı sıra vasıta, yedek parça ve ikinci el ürünlerin yer aldığı internet sitesi, 2018 yılında 44 milyondan fazla kullanıcıya hizmet vererek, alanında ne kadar büyük olduğunu göstermişti. Platformda toplam ilan görüntülenme sayısı 2018 yılı boyunca 25 milyarı aşmış ve kullanıcılar birbirine toplamda 220 milyon mesaj göndermişti. 2018’de Sahibinden.com’un mobil uygulamasının kullanıcı sayısı bir önceki yıla oranla yüzde 26 artmış ve uygulama Apple Store’da 2018’in en fazla indirilen ücretsiz uygulamaları arasında yer almıştı. Sahibinden.com’da 2018 yılı içinde yaklaşık 2 milyon satılık ev ilanı verilmiş, en çok emlak ilanı veren şehir İstanbul olurken onu Ankara ve İzmir takip etmişti.

Bugüne kadar Türkiye'den yapılan en büyük internet sitesi satışı Yemeksepeti.com'a aitti. Yemeksepeti, 2015 yılında Delivery Hero şirketin 589 milyon dolara satılmış ve Türkiye'de yapılan girişim exit'lerinin yolunu açmıştı. Sahibinden.com'un bahsi geçen rakamlara satılması ise Türkiye için başka bir köşe taşını oluşturacak.

Güncelleme: Sahibinden.com'dan e-ticaret platformunun satılacağına yönelik medyada yer alan iddialara ilişkin yazılı bir açıklama yapıldı. Açıklamada, söz konusu haberin gerçeği yansıtmadığı belirtilerek,  “Bugün bir ulusal gazetede ‘4,8 milyar dolara sahibinden site' başlıklı bir haber yayınlanmıştır. Söz konusu haber gerçeği yansıtmamakta olup şirketimizin gündeminde böyle bir konu bulunmamaktadır. Kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi adına saygılarımızla dikkatinize sunuyoruz.” denildi.

YORUMLAR