Armed Assault

Armed Assault

kullanıcı
  • Lisans DENEME SÜRÜMÜ
  • TOPLAM İNDİRME 36,271
  • DOSYA BOYUTU 875.5 MB
  • EDİTÖR PUANI
  • Üretici Bohemia Interactive

Askeri Similasyon Oyunu Armed Asault...

Tanıtım Videosu


Bundan 5 sene önce Operation Flashpoint çıktığında oldukça ses getirmişti. Çünkü çıktığı zamana kadar kimse böylesine bir simülasyon yapmamıştı. Evet, kamera açısı FPS’di, ancak oyun tür olarak askeri simülasyondu. Zamanında kastıran grafikleri, delicesine büyük haritası ve en önemlisi gerçekçi yapısıyla, kendine oldukça fan edinmişti. Flashpoint’in başarısının arkasından ek görev paketi de geldi. Hatta farklı ülkelerde, başka ekstralarla değişik versiyonları da çıkmıştı. Mod yapımına verdiği destekle birçok kişinin kalbinde, ayrı bir taht kurdu. Ancak yapımcı Bohemia Interactive, Codemasters ile anlaşamadı ve yollarını ayırdı. Bu arada oyunun isim hakları, Codemasters’ın elinde kaldı. Aradan bir süre geçti ve Bohemia, Armed Assault’u duyurdu. Aslında Armed Assault, Flashpoint’in gayri resmi devamı. Sadece isim hakları eski yayıncılarında olduğu için Armed Assault adını kullanıyorlar. Gerçi Codemasters da boş durmadı, kağıt üstünde resmi olan Operation Flashpoint 2’yi duyurdu. Fakat Flashpoint 2’nin ne kadar başarılı olacağı tartışılır, sonuçta ilk Flashpoint’i Bohemia Interactive; ikinciyi ise ayrı bir firma yapıyor. Şahsen bu efsaneyi yaratanlar oyuna el atmadığından, kağıt üstünde resmi Operation Flashpoint 2’den pek fazla bir şey beklemiyorum.

Zırh

Armed Assault aslında; Almanya, Slovakya, Çek Cumhuriyeti, İsviçre ve Avusturya’da satışa sunuldu. Ancak Avrupa’daki İngilizce versiyonu ve diğer yerlerde çıkacak olan tam sürüm daha yayınlanmadı. Oyun Almanca ve Çek dilinde tam sürümü oynanabilir, fakat yapımcılar İngilizce olarak bir tane demo yayınladılar. Elimde tam sürüm diğer versiyonları olmadığından, demo’ya ufak bir gözlem yapma imkanım oldu.

850 Mb boyutundaki demo versiyonda, sadece çoklu oyuncu mod’u bulunuyor. Ne yazık ki, Single Player görevleri yok. Yapım açılır açılmaz bir profil yaratıyorsunuz. Hazır olan asker tiplerinden birini seçip, sesini de belirledikten sonra içeri dalıyoruz. Multiplayer’ı isterseniz diğer oyuncularla, isterseniz bot’larla oynayabilirsiniz. Üç adet Multiplayer mod’u var. Bunlar; Cooperative, Capture the Flag ve Capture the Island olarak belirlenmiş. Tüm bunları da demo’da tek olarak bulunan Southern Sahrani haritasında oynuyoruz. Cooperative içinde 8 kişilik bir takım olarak, diğer bir takıma karşı mücadele ediyoruz. Capture the Flag’de klasik olan karşı tarafın bayrağını ele geçirme, son olarak Capture the Island’ta tüm adayı himaye altına çalışıyoruz. 60 kişi adayı ele geçirme de oynayabiliyor.

Her üç mod’un da en önemli özelliği eğer bot’ları kapatmazsanız, yapay zekanın kendisi oluyor. Her şekilde sizi çok güzel avlamayı biliyorlar. Falshpoint’teki yapay zekada hoşuma giderdi, ancak Armed Assault’taki gerçekten de çakal. Hayatta kalmak için normal bir askerin ne yapması gerekiyorsa, hepsini yapıyor. Yeri geldiğinde sizi ve ekibinizi 2 kişiyle önden ateş ederek oyalarken, diğer geri kalan rakipler haritanın diğer tarafından yaya veya zırhlı araçla gelip, arkanızdan sizi resmen biçiyorlar. Kısaca yapay zekaya dikkat, demo’da bile gerçekten beni perişan ettiler. Bir askerin yapması gerekeni yapıyor.

Yeniler

Armed Assault yine gerçekçiliği ile devam ediyor. Flashpoint’ten hatırlarsanız koşarken nişangah deli gibi sağa sola kayardı. Bunda da aynı şekilde devam ediyor. Koşarken ateş etmeye çalışırsak sonucu kötü oluyor (Yanınızdaki kendi arkadaşınızı vurabilirsiniz). Yere yatıp nişan almak lazım. Omzunuza, ayaklarınıza bakabiliyor ve onları görüyorsunuz. Çoğu oyunda bunu görme imkanımız yoktur. Her silahı yanımıza alamayız, bir envanter var. Bu envanterde şarjör, el bombası, tüfeğiniz, dürbününüz vs… hepsini görebilirsiniz. Hatta kendi kampınızda bulunan silah kutularından, envanterinize yeni silahı veya nesneyi çekip koyabilirsiniz. Onun yerinde olan eskisi de silah kasasına gidecektir. Ölen düşmanlarımızın da silahlarını alma imkanımız bulunuyor. Envanter de ayrıca silahlarla ilgili bilgiler, kullandığımız araç, kazandığımız rank gibi detaylar da mevcut. FPS oyunlarında genel olarak merdiven tırmanmak istesek, silahla beraber elimizi hiç kullanmadan, ayaklarımız sayesinde tırmanırız. Ancak Armed’ta bu durum değişiyor. Sonuçta kendisi bir FPS değil, simülasyon. Gerçekçi olarak karakteriniz elindeki silahı omzuna takıp, elleriyle beraber merdiveni çıkıyor. Gerçi demo’dan olan bir hata belki de, merdiveni çıkmama rağmen, karakterimin elleri havada sanki Kung-Fu yapar gibi kaldı.

Asıl önemli kısmı ise iletişim sağlıyor. Yapay zeka sırf size karşı değil, yanınızda bot olarak bulunabiliyor. Onlara oldukça ince emirler verebiliyorsunuz. Şuraya git, orada kal ve bana rapor ver. Buraya koş ve yere yat tarzında karışık gibi olan komutları, son derece basite indirgenmiş bir menü ile adamınıza söyleyebilirsiniz. Ayrıca kendi karakteriniz veya yanınızdakiler olsun. Otomatik olarak gördüğü düşmanı birbirlerine iletiyorlar.

Silahlar ve araçlar

Demo versiyonda 6-7 adet değişik ve gerçek olan silah vardı. Bunlar arasında AK 74, PK ağır makineli, Makarov PM tabanca, RPG-7V Roket atar, SVD Dragunov Sniper, Susturucu takılmış olan AKS-74 UN ve RGO el bombası bulunuyordu. Tam sürümde 40 adet silah vardı. Ateş edildiği zaman çeşidine göre silahlar tepki veriyorlar. Normal bir oyundaki gibi uzakta bulunan düşman lak diye vurulamıyor.

Araç olarak T-72 Tank, Mi 17 taşıma helikopteri ve makinelisi bulunan hafif bir zırhlı kamyon vardı. Yine silahlarda olduğu gibi araç kısmı da, gerçekte olanlardan meydana geliyor. Araçları kullanmak aslında kolay, fakat helikopter de biraz sorun yaşadım. Ancak bir iki alıştırmadan sonra, onu da başarılı bir şekilde kullanmaya başladım. Araçları isterseniz dışardan görebilir veya iç kameraya alıp kokpitten görebilirsiniz. Bu size kalmış bir durum. Aracı ve aracın silahlarını aynı anda kullanamıyoruz. Her kısımda ayrı birer askerin olması şart. Eğer makineliye veya topa geçmek isterseniz, şöför mahalinden ayrılmanız gerekecek. Araçlarla dikenli tel, çalılar, çadırlar vs… gibi nesneleri ezebilirsiniz. Askerlere çarpıp onları tek bir seferde öldürebilirsiniz.

Geri kalanlar

Cooperative ve Capture the Flag’de herhangi bir sınıf seçimi bulunmuyor. Doğrudan elinizde silahla ortama dalıyorsunuz. Ancak adayı ele geçirme de; Assault, Heavy, Rocket, Sniper, ve Saboteur’dan birini seçmeniz gerek. İsterseniz “Random” olarak da sınıfınızı belirleyebilirsiniz. 

Yapım içinde sağlık paketi yok, ancak yanınızdakilerden “Medic” yardımı isteyebilirsiniz. Ancak onlar size gelebilirse veya siz o zamana kadar yaşayabilirseniz. Çünkü ölümsüz veya süper bir kahraman değiliz. Birkaç kurşunda ölme durumunuz var. Hatta sağlam tek bir atış da dahi öteki tarafı boylayabilirsiniz. Bu çevrenize oldukça dikkat etmeniz gerekiyor. Karakteriniz vurulduğu zaman elinin, elbiselerinin kanlanması gibi oldukça güzel detaylar var. Özellikle ayarlardan “Blood” sekmesini yüksek yaparsanız, bu detayları görebilirsiniz.

Grafik konusu

Armed Assault’un hem güzel hem de sorun olan asıl özüne geldik. Demo’yu X1900 XT ve X1600 XT’de oynamama rağmen, her iki ekran kartı arasında pek bir FPS değeri oynamadı. Açıkçası X1900 XT’nin fark atmasını bekliyordum, fakat 5 FPS gibi komik bir fark ortaya çıktı. En başta bunun benim makinemden kaynaklandığını düşündüm, biraz ortalıkta araştırdım. Yapımın optimizesinde bir takım sorunlar varmış. Hatta bunun için Almanca ve Çek versiyonları için 1.02 yaması çıkmış. Demo’dan adam gibi verim almak içi sistem gereksinimlerinden başka; temiz bir Windows’a ve tüm son sürücülerin yüklü olmasına bağlı. Grafik ayarlarında yaptığım değişimlerde, FPS açısından 1 yada 2 derece arttırıp düşürmekten başka işe yaramadı. Bohemia, bu demo ve oyunun erken çıkan versiyonlarıyla, aslında İngilizce versiyon için test gibi kullanıyor izlemini uyandırıyor. Sonuçta Almanca ve oyunun yayınlanan diğer dillerdeki sürümlerindeki hataları iyice ayıklayıp, İngilizce versiyonda bunlardan arıtılmış ve optimize edilmiş şekilde çıkartacaklar gibi.

Grafik olarak Armed Assault oldukça kaliteli. Yapımın motoru sözü verilen devasa çevreyi çizmekte son derece başarılı. Flashpoint’teki donuk asker suratları daha sıcak hale gelmiş. Silahların ateşleri kısık gibi, ancak patlamalar tatminkar. Yapımda en büyük özelliği çevre oluşturuyor. Şahsen kocaman yeşil alana bakarken kendimden geçtim. Bohemia mükemmel bir iş çıkartmış dedim. Rüzgarla uçuşan çimenler, araçların arkasında bıraktığı toz toprak vs… gibi oldukça ince detaylar var. Umarım tam sürüm versiyonda iyice optimize olmuş Armed Asault gelir ve bizde tadını iyice çıkarana kadar oynarız. Sesler konusunda da oldukça iyi. Seslendirmeler süperdi, gerçekten de çatışmadaki bir asker gibi konuşuyorlar. “Düşman 100 metre ilerde” gibi uyarılar da ve iletişimde son derece gerçekçiler. Aynı şey silah, patlama, araç, çevre vs… tüm efektler de geçerli. Kulaklarınız resmen sese doyuyor.

Son nokta

Armed Assault’un optimizesi haricinde demo’su bile beni epeyce sardı. Öldüğünüzde kuş olup uçmak ve diğer kapışanları izlemek ilginç. Regular veya Veteran olarak zorluk derecelerini de ayarlayabilirsiniz. Yapımın İngilizce versiyonu ekstralarla gelecek. Tam sürümde 40 silah ve 100 kişinin aynı anda oynayacağı Multiplayer olacak. Eğer Bohemia, şu performans sorununu aşarsa, şimdiden 2007’nin en iyi simülasyonu ve klasik oyunlarından biriyle karşı karşıyayız demektir. 

Açıklama : Merlininkazani