2014 Yılında Yıkılan Hayallerimiz

2014 Yılında Yıkılan Hayallerimiz
Kaan Ezgimen
Kaan Ezgimen - | Oyun
YORUM YAZ

Oyunlar söz konusu olduğunda 2014 yılında ilginç gelişmeler yaşadık. Yeni konsollar, donanımlar geldi, beklediğimiz birçok oyun 2015’e ertelendi. Yaşanan tüm gelişmeler nefesimizi kesse de bazıları beklentilerimizi karşılamadı. İşte 2014’ün hayal kırkılığı listesi.

Listemizde oyunlarla ilgili olan gerek yazılım, gerek donanım ya da verilmiş ve tutulmamış sözlere hemen her şeyi listelemeye çalıştık. Sizin de aklınıza gelenler varsa yorumlarda paylaşalım.

Patlak Oyunlar

Tamam anlıyoruz, oyun tasarlamak, kurgulamak, programlamak ve onu hayata geçirmek oldukça uzun ve zor bir süreç. Ancak bu sürecin sonunda da bir oturup “biz ne yaptık, nasıl oldu acaba” demek lazım sanki. Oyunları piyasa sürülmeden mutlaka biraz cilalamak mı gerek ne?

Bu sen patlak çıkan oyunlar bizleri çileden çıkardı Liste de yok yok; Halo: The Master Chief Collection, Driveclub, Assassin's Creed: Unity, ve PC’de Advanced Warfare ve Watch Dogs liste uzayıp gidiyor.

Assasin’s Creed Unity, bu konuda en çok hedef gösterilen oyun oldu.  Oyun içindeki grafik sorunları, takılmalar, atlamalar, teknik sorunlar, ara yüz karmaşası ve benzeri sayısız sıkıntı şimdiye kadar yaşanmış tüm sorunları geride bıraktı ve sosyal medyada bile çok konuşuldu. Oysa Unity, oyun severlere pek çok güzel sözler vermişti.

Buradan oyun yapımcılarına sesleniyoruz: Ne olur şu oyunları bir kere kontrol etmeden ön sipariş kampanyası yapmayın…

PS4 Yazılımları

PS4 ilk çıktığında işletim sistemi oldukça takdir edilmişti. Ancak ara yüzü kullanıcılara zor zamanlar yaşattı. Karmaşık ve zor anlaşılır dosyalama sistemi, insanları biraz çileden çıkardı. Bir sorunu yamamaya çalışan Sony, kullanıcıları bambaşka sorunlara boğmayı başardı. Özellikle 2.0 güncellemesi insanlara saç baş yoldurdu. Oyunlarda donmalar yaşanmaya başladı.  Her yerde, hemen her ay,  “Yaşanan sorunlardan ötürü istenilen performansa getirilemeyen PS4 için yeni bir  sistem güncellemesi daha yayınlandı” başlıklı haberler dolaşmaya başladı.

Oysa diğer taraftan PS4 oldukça iyi bir konsol. Ancak Sony bazı deneysel yazılım yüklemelerini direk olarak kullanıcı üzerinde test etmeye kalkınca durum hiç iç açıcı olmadı. Sony artık konsolları için daha uyumlu ve sürdürülebilir yazılımlar çıkarsa iyi olacak.

Lara Croft herkesi Xbox ile aldattı

Yeni nesil Tomb Raider herkesin ilgisini çekmişti. Square Enix oyunu çok güzel tasarlamış ve her açıdan mükemmel bir oyun yaratarak kaybolmuş eski Lara severleri tekrar konsolların, PC’lerin başına çekmeyi başarmıştı. Ama sonra bir şey oldu.  Squere Enix Rise of the Tomb Raider 2015 sürümünü Xbox Exclusive olarak açıkladı. Yıkıldık tabi. Tam da her şey düzelmeye başlamış adam akıllı bir Lara serisi başlamışken. Hiç de iyi bir karar olmadı bu.

 

Final Fantasy VII ve PS4'mü, o da nesi?

Bir başka yıkıcı haber de Final Fantasy serisinden geldi. Hem de bu haber oldukça yeni ve acısını hala hissediyoruz. Final Fantasy yapımcısı Shinji Hashimoto lansmanda sahneye çıktı ve arkasında FF VII logosuyla oyunun yeniden PS4 için hazırlandığını söyleyiverdi. Bu bir yeniden yapım mı oluyordu yani? Aslında hayır oyunun PC sürümünü PS4’e aktarıyorlardı sadece. Ama neden? Bu açıklama sırasında insanların yaşadığı şoku aşağıdaki resimden görebilirsiniz.

Watch Dogs

Ubisoft oyunları seviliyor. Ancak heyecanla beklediğimiz bazı Ubisoft ürünleri bu sene bizi çok şaşırttı. Belki de beklentilerimizi yüksek tuttuk bilinmez ama bu beklentileri bize onlar pompalamıştı. Hem de oyunlar çıkmadan aylar öncesinden başlayan kampanyalarla.

Watch Dogs’u adı sanı duyulmamış daha ufak bir oyun firması çıkarmış olsa kimse bu kadar tepki göstermezdi belki ancak söz konusu Ubisoft gibi bir dev olunca hayal kırıklığı daha da büyüyor. Biraz Grand Theft Auto’dan esinlenmiş olabilmesine bir şey demiyoruz, ancak son derece silik bir kahraman, heyecansız oyun modları, lineer akış, uyduruk senaryo ve daha birçok etken Watch Dogs’u oyun tarihinde ortalama bir oyundan öteye taşımadı.  

Destiny’nin hikayesi

Sinematiklerle dolu zengin bir oyun tecrübesi; oyunun kutusunda yazan tanıtımın içinden alıntı yaptık burada. Halo’yu tasarlayan takımdan bahsediyoruz. Ancak durun, Destiny’nin hikayesi tam bir çorbaydı. Bu çorba hiç de lezzetli gelmedi oyun severlere. Atlanması mümkün olmayan uzun ara sahneler, hikayeye aniden dahil olan ve sonra birden bire bir daha ortalıkta görünmeyen yeni karakterler bütünlüğü zedeliyordu. Darkness’da neydi? Neden bir türlü açıklanmıyordu ki? Uyanan kraliçeyle ne alıp veremediğimiz vardı bir türlü anlayamadık

Titanfall hızlı parladı ama birden hemen sönüverdi

Hepimiz heyecanla bekledik. Ve beklediğimize de değdi sanki. Oyun son derece eğlenceliydi. Birkaç hafta herkes Titanfall oynadı, son derece de eğlendi. Ve birden… Sanki herkes aynı anda oynamayı bıraktı. Son derce başarılı seviye sistemleri, harika grafikler ve ses şimdiye kadar bu kadar eğlenceli bir MMO oynanmamış gözüyle bakılan oyunu neden herkes terk etti? Bugünlerde multiplayer bekleme odaları sinek avlıyor. Bunun sebebi oyuncuların başından beri talep ettiği pek çok yeniliğin oyuna geç dahil olması gösterilebilir. Zaten başka oyunlara devam eden oyuncular yenilikleri beklemekten sıkıldılar ve Titanfall’u yalnız bıraktılar.

Xbox One’dan ekran görüntüsü alamamak

Küçük bir sorun gibi görünse de bu kadar para yatırdığınız bir konsol için büyük bir eksik değil mi sizce? PS4'ün ekran görüntüsü alma tuşu, o anda oyun hakkında paylaşımlarda bulunmanızı sağlayan, online oyun zevkini artıran bir özellik iken neden Xbox One bu zevkten bizi mahrum etmişti? Shadow of Mordor oynarken şöyle 360 derecelik bir ekran görüntüsü almak hiç fena olmazdı. 

Steam Makinelerine ne oldu?

Steam donanımlarını hatırlıyor musunuz? Çok güzel bir fikir değiller miydi? Valve artık donanım işine de el atıyordu. İlk olarak garip bir kumanda ve yeni bir işletim sistemiyle mini PC’ler üretmeye soyunan Valve PC oyun dünyasında yeni bir çağ açmaya karalı gibiydi.

Buraya kadar teori güzel. Ancak Steam donanım ne işe yarayacaktı ve nasıl çalışacaktı hiçbir zaman açıklığa kavuşmadı. Bütün bu süreç ilerleyen bir deneyin parçaları olarak kesinlik kazanmadan gündemden kayboldular. 2014 yılında yaşadığımız hayal kırıklıklarından birine Steam’de katkıda bulunmuş oldu. 

Youtube Rewind 2014 Yayınlandı

Mobil Alemden 2014 Manzaraları

2014’ün En Yenilikçi Teknolojileri

2014 Yılında Dehşete Düştüğümüz Enstantaneler

2014 Yılında Rakamlarla Samsung Raporu


YORUMLAR